De personeelsadministratie en de loonadministratie zijn inherent met elkaar verbonden. Het is daarom als vanzelfsprekend dat u, naast uw salarisadministratie, tevens uw personeelsadministratie aan Salaris Compleet kunt uitbesteden. Voor de meest efficiënte werkwijze was het al raadzaam om het beheer van beide administraties binnen één systeem te verwerken. Door de wetgeving per 2020 (Wet Arbeidsmarkt in Balans, de WAB) is het zelfs verplicht om contracten voor onbepaalde tijd te bewaren bij de salarisadministratie om zo de 5% lagere premie te kunnen toepassen. Om die redenen houden wij voor de meeste van onze klanten ook de personeelsadministratie bij. Vanuit één online systeem bieden wij maximaal gemak, optimale automatiseringsmogelijkheden en heeft u als klant maar één aanspreekpunt voor al uw vragen en advies. Kortom, bij Salaris Compleet denken wij altijd in complete oplossingen!
Wat valt er onder de personeelsadministratie?
Elke onderneming die personeel in dienst heeft, is verplicht om een salaris- en personeelsadministratie bij te houden. Daar waar de salarisadministratie voornamelijk betrekking heeft op de salarisberekeningen en uitbetalingen, bevat de personeelsadministratie individuele dossiers met alle persoonsgebonden gegevens en gemaakte afspraken. Hierbij kunt u denken aan:
- arbeidscontracten en functieomschrijvingen;
- identiteitsbewijzen en kopieën van de bankpassen;
- loonbelastingverklaringen en toegepaste heffingskortingen;
- auto-, pensioen-, ziektekosten- en studieregelingen;
- documenten voor o.a. onkosten- en reiskostenvergoedingen;
- verlof- en verzuimregistratie;
- registratie van verstrekkingen door werkgever aan werknemer, zoals telefoons, tablets of tags.
Wat doet Salaris Compleet?
Als specialist ondersteunen wij u graag bij het voeren van een betrouwbare en kloppende personeelsadministratie. Het liefst maken wij het u zo eenvoudig mogelijk. U bepaalt de mate waarin wij u van dienst zijn, maar als het aan ons ligt, ontzorgen wij u volledig. U de lusten van het personeel, wij de lasten van de bijkomende administratie. Daarnaast helpen wij u graag om zoveel mogelijk voordeel te behalen. Wat dacht u bijvoorbeeld van korting op de verzuimverzekering, wanneer de aanvraag voor deze polis gedaan wordt met de salarisapplicatie Loket?
Het beheren van de personeelsdossiers doen wij bovendien volledig digitaal. Door deze paperless werkwijze heeft niet alleen u als werkgever 24/7 toegang tot alle informatie via ons online platform, maar ook uw werknemers kunnen de voor hen van toepassing zijnde informatie inzien. Daarnaast heeft u met Salaris Compleet een persoonlijk adviseur tot uw beschikking. Uw gespecialiseerde sparringpartner voor advies op maat!
Verlofaanvragen via de app
Zowel werkgevers, managers als werknemers, krijgen toegang tot de zeer handige apps 'Werkgeverloket', 'Werknemerloket' of 'Nmbrs ESS'. Dat is eveneens een groot voordeel van een centrale en online database. In combinatie met de salarisadministratie kunt u via deze apps niet alleen salarisstroken en jaaropgaven inzien, maar ook downloaden. Indien u eveneens uw personeelsadministratie aan ons uitbesteedt, kunnen ook de verlofaanvragen via deze apps plaatsvinden. Zo behoudt u altijd en overal het overzicht!