Binnen een bedrijf gelden veel ‘ongeschreven regels’. Het kan een bron van discussie vormen als deze afspraken over omgangsvormen, ziekmeldingen, verlof aanvragen of kledingvoorschriften niet vastgelegd zijn. Het is beter om deze bedrijfsregels in een personeelshandboek vast te leggen. Vanuit de arbeidsovereenkomst kan verwezen worden naar dit personeelshandboek, zodat de lengte van de arbeidsovereenkomst wordt beperkt en de bedrijfsregels voor alle werknemers helder zijn.
Het opstellen van een personeelshandboek kunt u uitbesteden aan de HR-professionals van Salaris Compleet. Op basis van uw onderneming, de bedrijfscultuur en eventuele wetgeving vanuit de CAO stellen wij een op maat gemaakt reglement op. Dit personeelshandboek kan in de salarisapplicatie worden opgenomen en is 24/7 te raadplegen door uw medewerkers.
Onze HR-diensten zijn beschikbaar voor alle werkgevers in Nederland met 1 tot ca. 300 werknemers. Om gebruik te kunnen maken van de meeste HR-diensten, dient u een vaste klant van Salaris Compleet te zijn.